Gezonde voeding voor een hormonale balans.


 

 


 

Een goede basis voeding is noodzakelijk om jouw hormonen weer in balans te krijgen.

 

 

  • Dagelijks 500 gram vershillende groenten en voldoende eiwitten, vis, ei, noten, zaden en olijfolie.
  • Eet voldoende omega-3 vetzuren.

 

  • Zorg voor een stabiele bloedsuikerspiegel om stemmingswisselingen te verminderen.

 

  • Voorkom insulineresistentie en ouderdomsdiabetes.

 

  • Verlaag je vetpercentage.

 

  • Verminder je laaggradige onstekingen.

 

  • verminderen van oestrogeendominantie.

 

  • Zorg voor een goede spijsvertering door uit te zoeken welke voeding je goed kan verteren.

 

Ook stress speelt een belangrijke rol. 

Beweeg en geniet van het leven.

Accepteer je nieuwe levenssfase, jouw tweede lente!

 

Indien gewenst neem ik ook een foto van je ogen(iris) om je constitutie en diathese te bepalen.


 


 

 Vermijd suiker.

Verdubbel je portie groenten.

Eet minder koolhydraten.

Wees matig met koemelkproducten.

Eet genoeg gezonde vetten.

Houd je darmen gezond.

Combineer je voeding op de juiste manier.

 

 

 


 

 

 

Voeding 

De beste behandeling heeft geen baat, als u zich met een onaangepaste voeding verzwakt en belast. Gezonde voeding is eigenlijk heel simpel: het komt van een boom of een struik, uit de aarde of uit de zee, is niet bewerkt en liefst zo biologisch mogelijk van oorsprong. Best zelfklaargemaakt. Seizoensgebonden. Korte keten.

Kruiden

Eeuwenlang wordt er reeds gebruik gemaakt van geneeskrachtige planten voor het behouden en ondersteunen van uw gezondheid. Bij kruidenadvies wordt er rekening gehouden of er geen tegen- nevenwerkingen kunnen zijn met uw reguliere medicatie. Ze dienen steeds met voorzichtigheid te worden toegediend.  

Supplementen

Soms zijn aanvullende supplementen nodig. Door ze in te zetten als specifieke ondersteuning op een welbepaald terrein. Bijvoorbeeld fyto-oestrogenen, plantaardige stoffen die op oestrogenen lijken maar die een zwakkere werking hebben. Ze komen in 300 verschillende voedingstoffen voor maar voornamelijk in soja, hop en rode klaver. Ze kunnen het oestrogeenlével stabieler maken. 

 


 

 

 

 

Maak snel een afspraak!

 

Maak een afspraak: hilde.wijns@gmail.com  0478/245768